28 Mayıs 2013 Salı

Give peace a chance

Üfffff.
YGS'den beridir okula gitmiyordum. Bugün bazı yazılılara girmek için gitmek zorundaydım. Tüm günü kaldıramayacağımızı düşünüp Kardelen'le birlikte öğleden sonra gittik. 

okul ne kadar iğrenç bir yermiş. O duvarlar. o okul havası. öğrenciler,öğretmenler. kusmuk tadı gibi aynı. 3 ders boş boş oturmaya tahammül edemedik okulda doğrusu.

Bence tüm okullar yıkılabilir yani. Ben hiçbir sorun görmüyorum bu konuyla ilgili. 

Okul demişken bizim evin daha doğrusu odamın karşısındaki okulun tam odama bakan sınıfında bir öğretmen var. Cırtlak bir resim öğretmeni sanırım. Sürekli tüm öğrencilere bağırıyor. Kimse dersine defter ve dosya getirmediği için bir ders azarlıyor öteki ders de saçma salak bir şey anlatıyor.
Dün evrimden bahsediyordu. Söylediklerini aynen aktaracağım.
Darwin ve bir çok ateist düşünceli bilim adamı evrimi kanıtlamaya çalışmıştır ama evrim diye bir şey tabiki yoktur. İnsanlar hiç maymundan gelmiş olabilir mi? Biz insanız ve diğer tüm hayvanlardan üstünüz. Allah bizi diğer tüm canlılardan üstün yarattı. Kuranı kerimde bundan da bahsetmiştir. Ama evrim yıllardır çalışılmasına rağmen daha ispatlanamamıştır. Mesela afrikadaki insanlar zencidir, Avrupa ve Amerikadakiler beyaz tenli bizse esmeriz. Tüm bunların nedeni yaşam koşuludur. Eğer maymundan evrimleşmiş olsak böyle olmazdı hepimiz aynı olurduk (Evrim teorisiyle evrimi çürüttü son cümlede ama çaktırmıyoruz) Bunlardan da anlaşıldığı gibi insanlar ve hayvanlar farklı türlerdir vs. vs. vs.
Pencereden çıkıp evrimi nasıl evrim teorisiyle çürütebiliyorsunuz gibisinden bir söylev vermeyi düşündüm de ukalalık yapmanın bir alemi yok bence. İnsan olmayı,evrimin en üst basamağında olmayı böyle egoya dönüştüren insanlara ne anlatayım ya. Kendi dogmalarına inanmaya devam etmesini acıyarak izlemek dışında elimden ne gelir ki.

YGS'den beridir okula gitmiyordum. Ne yaptın deseler diyeceğim şey "Yemek" olurdu herhalde. Hatta bunu söyleyince bugün Kardelen'le ne güldük. Tüm günüm başlıca odamın geneldeyse evin içinde geçtiği için sürekli gereksiz bir heyecan ve yeni bir şeyler arayışı beni yemek yapmaya yöneltti. Zaten yemek yapmayı oldum olası severdim ama tüm gün evde kalınca insan kendini yemek yapmaya veriyor. Şimdi ev hanımlarının neden tüm gün mutfakta zaman geçirdiğini anlayabiliyorum. 

Sayısız film izledim. Ve hala izliyorum. Evde olmanın en huzurlu yanlarından birisi bu. The more movie, the more tranquility. Birde hayatımda ingilizcenin baskınlığı yüzünden sürekli ingilizce düşünme tribim var artık evet. Mesela bugün unawareness kelimesinin Türkçesini düşünüp durduk. Bir türlü bulamadık. 
Aware: Farkında olmak
Awareness: Farkındalık
Unawareness:Farkındalıksızlık,farkınsızdalık,farkındasızlık,farkınsızlık... Ama sözlükler gaflet diye çevirip işi bitirmişler. bizce olmamış ama.


Keten tohumu büyütmekteyim! Keten tohumundaki b12'yi ve tok tutucu etkiyi tutunca almıştım. Sonra birazını ekeyim bakalım ot olarak nasıl diye düşünüp ektim. Büyüdüler kocaman oldular. Bazılarını alıp yiyorum. Biraz daha büyüyünce kesip salata yapmayı planlamaktayım. 

Birde bunun lacivert saksılı olanı vardı. Ama o penceremden aşağı okula düştü. O okula girip almakta bana nedense işkence gibi geldiği için okulun arka bahçesinde kaldı. 







Bandana yaptım kendime. Tabi ki lacivert. Ama altını çizeyim almadım,yaptım. 
Öncelikle lacivert sonsuz tane x'i olan large bir t-shirt alıyoruz.
Ardından koltuk altı bölümüne kadar güzelce kesiyoruz.



Kare şekline getiriyoruz















Bandanamız hazır. dırırırıdın!




















***
Bütün bunların ötesinde ben hala insanların neden savaşmaya gereksinim duyduklarını anlamıyorum. Olmayan çizgiler,sınırlar için savaşmak akıl kârı gelmiyor. Ya da sırf değer verdikleri için önemli gibi görünen kağıt parçaları,madenler bir insanın hayatından önemli olmamalı. Barışa bir şans vermeyi denese şu devlet adamları. En azından bir kere. Yıllardır savaşlarla bir yere varılmadığını tarih yeteri kadar göstemiyor mu? Tarihten ders almaktan bahseder büyükler ama iş kendilerine gelince bunu uygulamazlar. Büyükler hep böyledir zaten. Yapmanı söyler ama yapmazlar,yapmamanı söyleyip de yaparlar. 
Zaten "Şu büyükler,ne tuhaflar!"
**
Birde din adı altında insanların tırı vırı şeyleri gündeme getirmesi benim sinirimi bozuyor. Hala dinden meddet umulması da öyle. neyse. üst insan. hiç bi zaman ulaşılamayacak çoğu tarafından. 

5 yorum:

  1. İzlediğin fimleride paylaşmanı bekliyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. The Adventures of Antoine Doinel filmlerini izleyin mesela. en başta tavsiyem bu olabilir.

      Sil
  2. o tip olmamış qnq

    YanıtlaSil
  3. Ne zaman yeni yazılar yazacaksın? Çok seviyorum senin yazdıklarını okumayı :) bazen sanki beni anlatıyormuşsun gibi hissediyorum. :D

    YanıtlaSil