1 Mayıs 2012 Salı

TL vs. Bisiklet sibobu

Geldi bahar ayları gevşedi gönlümün yayları mantığıyla,havalarında ısınmasıyla merdiven dairesinde üstü iki parmak toz olmuş bisikletimi yıkamanın,bakımını yaptırmanın zamanı geldi diye düşündüm.

Okuldan gelip üstümü değiştirdikten sonra doğruca kilidini açtım,petrole götürdüm. Yeni bir sistem yapmışlar. Hayvan gibi tazyikli su makinesi koymuşlar, bir lira atınca 5 dakika boyunca çalışıyor. Attık o kadar sert ki bir anlık ayağıma geldi ayağım yara oldu. Tabi 5 dakikada bisikletimi jilet gibi temizledim. Mis gibi oldu. O tüm kiri pisliği gitti. Bir nevi üzerindeki kötü yaşanmışlıklar suya karışık gitti.

Ardından 6-7 aydır kullanılmadığı için lastikleri şişirmeye götürdüm bisikletçi amcaya. Lastiklerin patlak olup olmadığına bakarken "Sibopların ölmüş değiştirmek gerek." dedi. Değiştirelim o zaman dedim. Tanesi 2 liraymış. Hayırlısı dedim. Birde bisikletin lastiklerini şişirdi,zincirleri yağladı çok sipirmin oldu bisikletim.

Bisikletimin bakım onarımına 6-7 lira vermiş oldum. Verirken pek üzülmedim. Ama gel gelelim ki o günün akşamı smsim bitti. Tl'mde yoktu.

Gittim markete 12 lira yükletmek için. Verdim parayı numarayı kadın attı kontörü. Geldi sms yaptım 12 liraya gitti. Sonra şöyle düşündüm de "Lan dedim 12 lira verdim kadın bana 12 lira sattı. Sonra o 12 lirayla sms yaptım. Ama elde tutulur bir şey yok. Sanki parayı havaya atmışım gibi." Boşluğa düştüm bir an. 12 liram bir hiç uğruna gitmiş gibi hissettim.

Yani mesela bisiklet siboplarına 12 lira verseydim bu kadar içime oturmazdı. Ama kontör ya kontör. Aslında hayatta olmayan bir şey. Olmayan bir şeyi para verip alıyoruz. Cennetten arazi almak kadar saçma aslında bakılacak olursa. En azından o işlemde tapu veriyorlardı. Hı doğru tl yüklerken de fiş veriyorlar. unutmuşum.

2 yorum:

  1. Bir de o tl lerden vergi almiyolar mi? Sinirden kopuruyorum. Zaten 10 tl yukluyorum. 4-5 lira vergi. Hicbiseye yetmiyo. Sonra bende alin 4-5 liranizi götunuze sokun gotume bokuma alla alla. Diyorum. Teyzelerde bakinniyo. Tabi bunlari markette yapinca garip oluyo.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boşluğa düşüyorum ben bildiğin. hayali şeylere para ödüyoruz bildiğin. birde operatörde 2-3 lira kesiyor vergi !!

      Sil